söndag 20 december 2009

TROR JAG! Ett tillägg som blir mer
och mer nyttjat.Anledningen till det är förbryllande, verkligen egendomligt.Jag kan inte minnas att det var så förr.Minns inte
några tillägg överhuvudtaget.Men å andra sidan, så är det just minnet det hela handlar om.Bortsett från den lilla bagatellen,
har jag det nog bättre än om jag bott i en slottsruin.Men stugvärme över 18 grader, får mig att droppande försvinna.Min kamin
är elektrisk och med eld i innandömet.Jag törs inte ens sova med ett öga i taget, därför är kaminen inte igång på natten.På
morgonen låtsas jag tassa runt i en igloo,en eskimå rent av.En igloo är att föredra, så länge det är vinter har den åtminstone tak.

Även här är grant.Sol,vindstilla och kallt.Jag bara tror att det är kallt, jag har aldrig prioriterat termometrar.Varken till mig själv eller
utomhus.Så om någon frågar om jag har feber, kan jag inte lämna besked .Själv undrar jag aldrig.Fryser jag packas hela mitt väsen in i
olika värmande omslag.Tvärtom, blir ingeting annat än tvärtom.Vid de tillfällen jag ligger i en kokong av värmande omslag, kan det
mycket väl tänkas att jag har hiskeligt hög feber.Börjar alla lemmar ,mun och annat plötsligt bli okontrollerbara. Ja då, är det inget att
fundera över.Jag har feber! På verandafönsterna breder isrosor ut sig.
Inget att fundera över nu heller.Det är kallt ute.! Vad ska jag då med en termometer till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar